אנחנו מטמיעים כאלה כבר במשך כמעט 10 שנים
ניהול קשרי לקוחות כחלק ממערכת CRM היא תורה שמפורשת למעשה ע"י כל עסק באופן שונה. למרות זאת, ישנן הגדרות וכללים שכדאי לקחת בחשבון בבואכם לבחור מערכת לניהול קשרי לקוחות, ועל אחת כמה וכמה בבואכם להטמיע מערכת חדשה בארגון שכבר יש ברשותו מערך שיווק ומכירות המנוהל באמצעות מערכת מידע.
במסגרת המידע המקצועי הקשור לניהול קשרי לקחות התייחסנו גם לשאלות העולות בנוגע למערכות CRM, כגון מתי ולמה צריך כאלה בכלל, לישויות השונות בהם נעשה שימוש בכל המערכות כגון לידים, הזדמנויות, אנשי קשר ולמערכות היחסים בין הישויות האלה, וכן למושיג יסוד שאותם חייב להכיר כל מי שבכוונתו להשתמש במערכת מידע לניהול קשרי הלקוחות שלו\ה בכלל והמכירות בפרט.
מהתנהלות לניהול
מה זו מערכת CRM?
למעשה תחילה יש לשאול מה זה ניהול קשרי לקוחות? תהליכים הקשורים בניהול קשרי לקוחות הם תוצאה של גישה ניהולית המבססת הצלחה עסקית על ניהול מערכת היחסים של ארגונים עם לקוחות במעגלים שונים (משלב ההתעניינות ועד לאחר הרכישה ואף מעבר לכך). לרוב ניהול קשרי הלקוחות מבוססים על מידע (Data), ידע (Knowledge) ותהליכי עבודה מוגדרים (Processes). בהתאם, מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות היא למעשה מערכת מידע המאפשרת לארגון לנהל את המידע, להפיק מתוכו את הידע ונהל בהתאם את תהליכי העבודה בכדי להשיג את מטרותיו של הארגון.
מה המערכת תאפשר לנו?
תהליכי עבודה
מערכת CRM טובה בנוייה על בסיס תהליכים שהוגדרו היטב. אנחנו מתמחים בניתוח תהליכי העבודה שלכם כדי ישיתקפו באופן המיטבי במערכת שנבנה עבורכם.
בקרה
ב-CRM של Zoho ישנם מנגנוני בקרה מובנים המאפשרים למנהלים לבקר את הנעשה. אנחנו יודעים לקנפג מנגנונים אלה ולהוסיף עליהם רבדי בקרה נוספים.
אוטומציה
המערכות של Zoho בכלל והCRM בפרט מאפשרים יישום של אוטומציות מורכבות החוסכות בשעות אדם והופכות את התהליכים שהוגדרו למהירים ויעילים.
אינטגרציה
אנחנו מומחים בהכנסה של מידע ממקורות חיצוניים לתוך Zoho CRM וכן בשליחת מידע מתוך המערכת באמצעות API לכל מערכת אחרת שיש צורך להתממשק אליה.
דיווח
במתוך המערכת ישנו מנגנון דיווח מתקדם המאפשר לכל משתמש, בהתאם להרשאות, ליצור לעצמו דו"חות ודשבוארדים מתקדמים ונוחים.
יעילות
יישום מוצלח של מערכת לניהול קשרי לקוחות הופך את העבודה של המשתמשים במערכת ליעילה יותר. כלומר הם מצליחים לעשות יותר בפחות זמן.
איך בוחרים מערכת CRM?
בחירה של מערכת CRM אינה עניין של מה בכך. מבחר המערכות המוצעות היום בשוק הוא עצום, יכולת ההתאמה של מערכות מבתי יוצר שונים לארגונים מסוגים שונים הולכת וגדלה ועלויות האחזקה של מערכות המידע (Cost of Ownership) הולכות ויורדות. אם נוסיף לכך את הקשיים העומדים בפני עסקים קטנים ובינוניים הנמצאים בשלבי צמיחה בהם גם ככה יש צורך בקבלת החלטות משמעויות, נותרנו עם מצב בו מאוד קשה להחליט מה נכון לארגון. כשותפים של Zoho אנחנו כמובן "משוחדים". למרות זאת המלצתנו היא לבחור במערכת גמישה ומהירה ליישום, בעלת עלות אחזקה הוגנת ואופק שיאפשר פיתוח המערכת אל תוך הצרכים התפעוליים הנוכחיים או העתידיים של העסק. כזו היא Zoho CRM.
מתי צריך CRM?
להלן מספר קריטריונים שמחזקים את הצורך במערכת CRM בארגון:
1. רצון לסווג את אנשי הקשר לפי קטגוריות (תעשיה, מקצוע, אזור גאוגרפי…)
2. חיפוש ואיתור מהיר של אנשי קשר ועסקאות.
3. המידע על גיליונות האקסל תמיד חסר. (וגם קשה לאחזור)
4. אין דרך לשייך תוצאות של קמפיינים ומבצעים למכירות בפועל.
5. קשה לנהל ולעקוב אחרי פעילות אנשי המכירות של הארגון.
למה צריך CRM?
מערכות CRM מאפשרת טיפול יעיל בלידים, הפיכתם ללקוחות שמבצעים עסקאות וניהול השיווק והמכירות. בסקר שנערך בקרב עסקים קטנים ובינוניים, כדי לזהות את האתגרים הגדולים ביותר שלהם בתחום השיווק והמכירות, עלה כי 70% מזהים קשיים בטיפוח הלידים שהם מקבלים ומעקב אחרי הטיפול בהם. ו61% מתקשים בדרוג ומעקב אחר המשימות והפעילויות של אנשי המכירות שלהם.