מערכות CRM - מידע מקצועי

 

 

ניהול קשרי לקוחות כחלק ממערכת CRM היא תורה שמפורשת למעשה ע"י כל עסק באופן שונה. למרות זאת, ישנן הגדרות וכללים שכדאי לקחת בחשבון בבואכם לבחור מערכת לניהול קשרי לקוחות, ועל אחת כמה וכמה בבואכם להטמיע מערכת חדשה בארגון שכבר יש ברשותו מערך שיווק ומכירות המנוהל באמצעות מערכת מידע.

 

במסגרת המידע המקצועי הקשור לניהול קשרי לקחות התייחסנו גם לשאלות העולות בנוגע למערכות CRM, כגון מתי ולמה צריך כאלה בכלל, לישויות השונות בהם נעשה שימוש בכל המערכות כגון לידים, הזדמנויות, אנשי קשר ולמערכות היחסים בין הישויות האלה, וכן למושיג יסוד שאותם חייב להכיר כל מי שבכוונתו להשתמש במערכת מידע לניהול קשרי הלקוחות שלו\ה בכלל והמכירות בפרט.

אז מה זו מערכת לניהול קשרי לקוחות CRM?

למעשה תחילה יש לשאול מה זה ניהול קשרי לקוחות? תהליכים הקשורים בניהול קשרי לקוחות הם תוצאה של גישה ניהולית המבססת הצלחה עסקית על ניהול מערכת היחסים של ארגונים עם לקוחות במעגלים שונים (משלב ההתעניינות ועד לאחר הרכישה ואף מעבר לכך). לרוב ניהול קשרי הלקוחות מבוססים על מידע (Data), ידע (Knowledge) ותהליכי עבודה מוגדרים (Processes). בהתאם, מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות היא למעשה מערכת מידע המאפשרת לארגון לנהל את המידע, להפיק מתוכו את הידע ונהל בהתאם את תהליכי העבודה בכדי להשיג את מטרותיו של הארגון.

 

כאן תוכלו לקרוא יותר על הסיבות מדוע צריך מערכת לניהול קשרי לקוחות ועוד בנושא מתי צריך מערכת CRM.

איך בוחרים מערכת לניהול קשרי לקוחות?

בחירה של מערכת CRM אינה עניין של מה בכך. מבחר המערכות המוצעות היום בשוק הוא עצום, יכולת ההתאמה של מערכות מבתי יוצר שונים לארגונים מסוגים שונים הולכת וגדלה ועלויות האחזקה של מערכות המידע (Cost of Ownership) הולכות ויורדות. אם נוסיף לכך את הקשיים העומדים בפני עסקים קטנים ובינוניים הנמצאים בשלבי צמיחה בהם גם ככה יש צורך בקבלת החלטות משמעויות, נותרנו עם מצב בו מאוד קשה להחליט מה נכון לארגון. כשותפים של Zoho אנחנו כמובן "משוחדים". למרות זאת המלצתנו היא לבחור במערכת גמישה ומהירה ליישום, בעלת עלות אחזקה הוגנת ואופק שיאפשר פיתוח המערכת אל תוך הצרכים התפעוליים הנוכחיים או העתידיים של העסק. כזו היא Zoho CRM.

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn