בסקר שנערך בקרב עסקים קטנים ובינוניים, כדי לזהות את האתגרים הגדולים ביותר שלהם בתחום השיווק והמכירות, עלה כי 70% מזהים קשיים בטיפוח הלידים שהם מקבלים ומעקב אחרי הטיפול בהם. ו61% מתקשים בדרוג ומעקב אחר המשימות והפעילויות של אנשי המכירות שלהם.


מערכות CRM מכוונות לענות על האתגרים של טיפוח לידים, הפיכתם ללקוחות מניבים, ותכנון וניהול הפעילות השיווקית-מכירתית של הארגון.


אם הארגון שוקל הטמעת מערכת לניהול קשרי לקוחות אבל עדיין מהסס, הנה מספר בעיות נפוצות שמערכת CRM פותרת. אם נתקלת בחלק מהן- תדע/י שהארגון שלך זקוק למערכת CRM.


1. הרגשה של הצפת מידע ללא יכולת לניתוח ושליטה.
2. מפסידים מכירות כי לידים "נופלים" בין הסדקים.
3. אין מושג אם ההשקעה בשיווק תורמת למכירות.
4. מושקע זמן רב באיתור תקשורת עבר עם לקוח.
5. מפספסים פגישות ושוכחים משימות חשובות.
6. מצב העסק אינו ברור (צומחים או צונחים).
7. הכרה שטחית של הלקוחות – בכל פעם שלקוח מתקשר הוא צריך להסביר מיהו ומה הוא צריך.
8. לכל אחד מהצוות יש תהליך מכירה שונה.
9. מאבדים לקוחות כאשר אחד מהצוות עוזב.
10. אין אחידות בתקשורת עם הלקוחות.
11. לצוות המכירות אין שום דרך לייצר עדיפות של המשימות שלהם.
12. שיתוף הידע הארגוני הוא דל.


מערכת CRM היא חלק חשוב בתרומה לגידול של עסקים. באמצעותה ניתן להגדיל מכירות ללא הגדלת הצוות.

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn